6 wrz 2016

Mediowo ze stemplem - wyzwanie wrześniowe

Tak, moje drogie, jeszcze mi się buzia uśmiecha po Waszych sierpniowych podchmielonych renach, żartach kartkowych typu pisanki na Boże Narodzenie, Mikołaj w gatkach, nawet psina świętowała ;) i Facebook oczarował Koło Podbiegunowe, a naszemu rogatemu kurczak po głowie drepta... a tu mamy już wrzesień!

To oznacza, że zostały nam 4 tematy do zrealizowania w tym roku! To już naprawdę żart! ;)
Cóż - bierzemy byka (albo rena) z rogi i jedziemy dalej - już po wakacyjnych luzach ale mam nadzieję, że dalej z przyjemnością!

Temat na wrzesień - zrób kartkę z użyciem mediów i stempla.

Co to są te media?
  • farby, 
  • tusze, 
  • mgiełki, 
  • pasty, 
  • kredki, 
  • pastele, 
  • akwarele, 
  • eco liny, 
  • perlen peny i brokaty w płynie
czyli właściwie to wszystko za pomocą czego możemy samodzielnie pokolorować lub ozdobić, pomalować tło, tekturkę, kawałek kartki, kartonu itp.Najlepiej zobaczycie to na przykładach, których dzisiaj będzie więcej (ooo, a co to za zmiana znowu? ;)
Ano tak, z pozoru temat może okazać się trudniejszy ale wiem, że nie sprawi Wam aż takich dużych kłopotów, jak pobawicie się w "brudzenie" papieru, malowanie i nanoszenie mediów!
(nawet lakier do paznokci może nam posłużyć za medium)

Zaczynamy prezentację - pierwsze inspiracje to prace naszych gości - ponieważ zaprosiłam do pomocy dwie scraperki dla których zabawa z mediami.. to właśnie zabawa!


Janka - jej prace to bogactwo preparatów, rozmach i moc kolorów! Oto praca Janki, gdzie na płótnie użyła past strukturalnych, mgiełek i tuszów oraz oczywiście stempla:


Janeczka pochodzi ze Słowacji, ale możecie ją znać z rodzimych blogów, gdzie udziela się w design teamach.
Drugą do inspirowania zaprosiłam do nas Matilde, jej mediowanie ma zawsze określony porządek. Matilde panuje nad chaosem, który mogą wywołać media, nie doszukacie się tam ich nadmiaru - wszystko ze sobą współgra.
Oto propozycja na nasze wyzwanie:
kartka mediowa Matilde



Ponieważ apetyt rośnie w miarę tworzenia, Matilde przysłała i drugą kartkę :) tutaj stempel został zembossowany na złoto, a tło popstrykane złotą farbką, co jest świetnym pomysłem na ten rodzaj kartki ;) zobaczcie jak ciekawie to wyszło:


Dziękuję dziewczynom za pomoc w tym poście i wsparcie go swoimi pracami, czas znaleziony dla Rogatego bloga! :)

Pokaźna dziś porcja inspiracji nie obędzie się bez naszych "wewnętrznych" kartek, Danuśka z bloga Mojescrapowisko jako regularna uczestniczka wyzwań daje taki przykład do którego jak pisze użyła:

"gesso white, farby akwarelowe: niebieska, fioletowa, mgielki kredowe, tusze akrylowe do pochlapania, pasta modelująca nakładana przez maskę, masa Marty Stuart do foremek silikonowych: choinki, dzwonki, brokat, którym posypałam gwiazdki zanim pasta wyschła i gwiazdę na magiku."
Na bogato!


kartka mediowa Danusi

 I na koniec moja kartka, przygotowana na bazie akwarelowo - stemplowanej (gwiazdeczki):

moja kartka mediowa

Jak widzicie, sposobów na ciekawe tło, na ozdobienie kartki za pomocą mediów jest całkiem sporo, pewnie każda z Was znajdzie w swoich zasobach jakieś preparaty, (chociażby farbki) które pomogą w wykonaniu własnych wariantów kartek i nie zapomnijcie o stempelku - tusz to też medium, więc jeśli postemplujecie kartkę to już wypełnicie zadanie, reszta dodatków dowolna.
Ważne żeby medium użyte było widoczne i stempel obowiązkowo musi się pojawić na kartce.
Powodzenia! Jeśli macie pytania, coś jest niejasne, to zapytajcie w komentarzach.



26 komentarzy:

  1. No przyznaję bez bicia za mediami nie przepadam , ale da się zrobić :-)
    Stemple też się jakieś znajdą więc może dam radę :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak jeszcze zapytam dla formalności, co mają zrobić osoby, które nie mają stempli??
      A wiem że takie są w Twojej zabawie.

      Usuń
    2. Ha! no właśnie - Aniu, tak to jest z wyzwaniami, czasem temat nie leży, jak Teresie, i wtedy można odpuścić albo i na to liczę :) że zabawa nasza mobilizuje, zachęca do poszukiwań i rozwijania umiejętności, chociażby spróbowania, pokombinowania, nawet jeśli w pierwszej chwili wydaje się nam, że to nie dla nas.
      Stempelki można i z ziemniaka, z gumki od ołówka odbić i to jest podejście bardzo kreatywne. ja sama wiele razy taki podjęłam wysiłek i wyszło to tylko na plus. Dla mnie :) Dlatego bardzo bym chciała, żeby jednak spróbować, tak jak to sama napisałaś - nie taki diabeł straszny :) Wierzę, że dacie radę !!! :*

      Usuń
  2. no to ja mam wakacje :) odpuszczam ten temat, bo media mi nie leżą :(
    życzę powodzenia w tworzeniu i będę Wam kibicować i podziwiać piękne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Inspiracje na najwyższym poziomie no ale... tworzyły je najlepsze! Zachwycam się nie od dziś umiejętnością stosowania wielu preparatów w zgodzie ze sobą i w nieładzie artystycznym - dziewczyny dały nam piękne przykłady a co mi wyjdzie?..

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne prace !!! Muszę wyprodukować maskę o tematyce świątecznej ,gesso już mam ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ineczko, ja ze swojej strony serdecznie dziękuję za zaproszenie do zabawy! Niby media + stemple to moje ulubione elementy prac, ale tutaj ogromnym wyzwaniem było wyczarowanie zimowego/świątecznego nastroju :) Osobom niezdecydowanym lub nieprzekonanym do mediów mówię - spróbujcie! To nie musi być od razu gruba warstwa wszystkiego :) Można zacząć od delikatnego psiknięcia mgiełką - nawet tak własnoręcznie zrobioną. Można papier scrapowy wzbogacić brokatem lub glossy accents. Można również zwykły biały papier zamoczyć w kawie lub herbacie i już będzie mediowe tło - a sepia pasuje przecież do bożonarodzeniowych klimatów :) Odwagi!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie trudny temat, ale skoro dotarłam do września to nie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe wyzwanie.
    Myślałam, że na wrzesień załapie się jakaś kartka, którą mam już zrobioną, ale jeszcze jej nie publikowałam. A tu zonk.
    I w zasadzie się cieszę, bo mnie to zmobilizuje. Nawet już pewien pomysł chodzi mi po głowie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe wyzwanie.
    Myślałam, że na wrzesień załapie się jakaś kartka, którą mam już zrobioną, ale jeszcze jej nie publikowałam. A tu zonk.
    I w zasadzie się cieszę, bo mnie to zmobilizuje. Nawet już pewien pomysł chodzi mi po głowie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj przyznaję sie bez bicia, że media to kompletnie nie dla mnie. Ale nie poddam się. Skoro bawiłam sie przez 8 misięcy to i z kartką mediową sobie poradzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj media to coś na czym się nie znam i nie korzystam raczej (sporadycznie wykorzystuję stempelki-literki). Ale skoro bawię się od początku to postaram się i na wrzesień coś przygotować;) Tu czy tam coś chlapnę i przystempluję i będzie karteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Poradzicie sobie, media - to tylko tak brzmi groźnie ;) a tak naprawdę można wyczarować cudne tła prostymi, domowymi sposobami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też jak na razie nie odpuściłam żadnego miesiąca to i teraz nie zniechęci mnie to mediowania ,którego jakoś ciągle nie czuję ,że o stemplach których nie mam nie wspomnę .
    Mimo to nie poddaję się i "jadymy do przodu"
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny temat! Przymierzałam się do mediowych kartek na święta, a tu taka dodatkowa motywacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz tych, które już zrobiłam w ciągu roku, też myślę o mediowanych świętach na kartkach i może to będą tagi? :)

      Usuń
  14. Wow, piękne karteczki, nic tylko się nie bać tego ciapania, malowania, stemplowania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Żałuję, że nie ma mnie w kraju, a kreatywu ze sobą nie wzięłam... może jednak coś uda mi się tu stworzyć, bo w sklepach nie brakuje świątecznych papierów i elementów, jednak będę spóźniona bardzo... Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Zachwycające! Temat świetny i uniwersalny, zwłaszcza że media wyglądają wspaniale i przy całkiem prostych w formie kartkach i przy tych bogatych, pełnych dodatków!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniałe wykonanie! Wszystko wygląda rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  18. było ciężko pfffff
    https://handmadebyki.blogspot.com/2022/12/boze-narodzenie-ix2016.html

    OdpowiedzUsuń